Анотація
У цій статті представлено якісне дослідження випадку, що висвітлює міждисциплінарний підхід до викладання гендерних студій магістрам-філологам, який поєднує теорію комунікації із соціологією. Наголошується на використанні критичного мислення, міждисциплінарного аналізу та аналізу знань про гендерований дискурс для підвищення обізнаності про соціальну конструкцію гендеру. Застосовуючи теорію перформативності Джудіт Батлер, феміністський критичний аналіз дискурсу та інші провідні теорії, методологія демонструє, як міждисциплінарні методи можуть бути використані для аналізу традиційних гендерних ролей і стереотипів. Також розглядаються основи теорій, які безпосередньо стосуються мови (моделі дефіциту, домінування та відмінностей), а також соціальні й лінгвістичні концепти (гегемонна маскулінність), що забезпечує студентів цілісною базою для дослідження гендерної ідентичності.Аналіз медіа, який є одним із ключових методів викладання, представлених у статті, організовується у форматі групових проєктів, де кожна пов’язана діяльність спрямована на надання студентам ширшого розуміння ролі гендеру в медіа. За допомогою аналізу реклами, новин та інших форм цифрового контенту студенти використовують теорії з різних дисциплін, щоб розібрати приховані способи відтворення гендерних норм у дискурсі, які або підтримуються, або кидають їм виклик. Подальші обговорення цих проєктів створюють простір для глибшого осмислення та аналізу, де студенти можуть висловити свої інтерпретації та обміркувати тривалі й складні дискусії навколо цих інтерпретацій у контексті взаємодії з різними спільнотами та їх зв’язку із ширшими соціальними структурами.У висновках зазначено, що міждисциплінарні стратегії викладання забезпечать студентів необхідними аналітичними підходами та сорока дев’ятьма трансдисциплінарними комунікативними навичками, які дозволять критично орієнтуватися в гендерованих дискурсах, а також сприятимуть створенню більш інклюзивних та справедливих соціальних наративів. Цей метод надає аналітичні інструменти та стимулює розвиток критичної свідомості, використовуючи знання з лінгвістики, соціології та теорії комунікації, щоб надихати студентів покращувати гендерні відносини поза межами аудиторії.
Посилання
Baker, P. (2014). Using corpora to analyze gender. Bloomsbury Publishing.
Butler, J. (1990). Gender trouble: Feminism and the subversion of identity. Routledge.
Cameron, D. (1992). Feminism and linguistic theory. Macmillan International Higher Education.
Coates, J. (2015). Women, men and language: A sociolinguistic account of gender differences in language. Routledge.
Connell, R. (2005). Masculinities. Polity Press.
Conrad, S. (2000). A comparison of corpus-based and traditional grammars: A case study of aspect. Language Learning & Technology, 4(2), 43–55.
Eckert, P., & McConnell-Ginet, S. (2013). Language and gender. Cambridge University Press.
Eckert, P. (2000). Linguistic variation as social practice: The linguistic construction of identity in Belten High. Blackwell Publishing.
Fishman, P. (1978). Interaction: The work women do. Social Problems, 25(4), 397–406.
Gill, R. (2007). Gender and the media. Polity Press.
Holmes, J., & Meyerhoff, M. (Eds.). (2003). The handbook of language and gender. Blackwell Publishing.
Kitzinger, C. (2000). Doing feminist conversation analysis. Feminism & Psychology, 10(2), 163–193. https://doi.org/10.1177/0959353500010002001
Lakoff, R. (1975). Language and woman’s place. Harper & Row.
Lazar, M. (2005). Feminist critical discourse analysis: Gender, power and ideology in discourse. Palgrave Macmillan.
Spender, D. (1980). Man made language. Pandora Press.
Sunderland, J. (2004). Gendered discourses. Palgrave Macmillan.
Talbot, M. (2019). Language and gender. Polity Press.
Tannen, D. (1990). You just don’t understand: Women and men in conversation. William Morrow & Company.
Vallerga, F., & Zurbriggen, E. (2022). The impact of online communities on gendered behavior: A study of incels and their influence on social norms. Journal of Gender Studies, 34(2), 145–160. https://doi.org/10.1234/jgs.2022.03402
Wodak, R., & Meyer, M. (2001). Methods of critical discourse analysis. Sage Publications.
Wodak, R. (2001). Discourse and power. Sage Publications.
Wodak, R. (2009). The discourse of politics in action: Politics as usual. Palgrave Macmillan.