Анотація
У статті проаналізовано особливості упровадження традиційних та інноваційних технологій у корпоративній освіті ЗВО. Обґрунтовано ефективність поєднання пасивних, активних та інтерактивних методів навчання у корпоративній освіті ЗВО. З’ясовано, пасивні методи навчання доречно використовувати на підготовчому етапі навчання для самостійного опрацювання великих масивів теоретичного матеріалу. Активні методи навчання доцільно використовувати під час обговорення кейсів, аналізу проведеного дослідження, обміну думками. Доведено, що інтерактивні методи навчання вважаються інноваційними технологіями, тому що вони зорієнтовані на динамічні зміни в навчальній діяльності, ґрунтуються на розвитку мислення, творчих здібностей, соціально-адаптаційних можливостей особистості. Інтерактивні технології у корпоративній освіті ЗВО – це особлива форма організації освітнього процесу, що має на меті створення комфортних умов навчання, за яких кожний слухач відчуває свою успішність та інтелектуальну спроможність. Інтерактивні методи передбачають навчання у взаємодії, спрямоване на активізацію пізнавальної діяльності слухачів, що відбувається у формі діалогу (полілогу) між слухачами, слухачами і корпоративним андрагогом, міні-групами на засадах співробітництва та співтворчості.Завдяки ефективному поєднанню різних методів підвищується мотивація слухачів до навчання, відбувається усвідомлення ними своєї індивідуальності, зростає кількість слухачів, які свідомо засвоюють навчальний матеріал, шукають альтернативні шляхи вирішення проблеми, моделюють ситуації та прогнозують їх вирішення. Ефективне поєднання пасивних, активних та інтерактивних методів робить процес корпоративного навчання більш гнучким, персоналізованим та ефективним.
Посилання
Баніт, О.В. Тенденції розвитку андрагогічної компетентності педагогічного персоналу у сфері корпоративної освіти. Наукові записки кафедри педагогіки. 2022. № 51. С. 6-13. URL: https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/21627
Волкова, Н.П. Інтерактивні технології навчання у вищій школі: навчально-методичний посібник. Дніпро: Університет імені Альфреда Нобеля. 2018.
Демченко, В.А., Колодіна, Л.С., Кібенко, Л.М. Особливості інтерактивного навчання студентів у ЗВО. Інноваційна педагогіка. 2022. № 51(1). С. 72–75. URL: http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2022/51/part_1/13.pdf
Закон України «Про інноваційну діяльність». 2002. Відомості Верховної Ради України, 36, 266. URL: https://protocol.ua/ua/pro_innovatsiynu_diyalnist_stattya_1/
Ребуха, Л.З. Інноваційні технології навчання в умовах модернізації сучасної освіти: монографія. Тернопіль: ЗУНУ. 2022.
Пометун, О.І., Комар, О.А. Інтерактивні технології у ВНЗ. Умань: РВЦ «Софія». 2007.
Пометун, О.І, Пироженко, Л.В. Інтерактивні технології навчання: теорія, досвід: метод. посіб. К.: А.П.Н. 2002.
Сисоєва, С.О. Інтерактивні технології навчання дорослих: навчально-методичний посібник. НАПН України, Ін-т педагогічної освіти і освіти дорослих. К.: ВД «ЕКМО». 2011.