АНАЛІЗ ВИКОРИСТАННЯ СЕРВІСІВ ШІ ДЛЯ ГЕНЕРУВАННЯ ТЕКСТУ У ВИЩІЙ ОСВІТІ
PDF (English)

Ключові слова

штучний інтелект, генерація тексту за допомогою штучного інтелекту, вища освіта, засоби письма на основі ШІ, обробка природної мови artificial intelligence, AI text generation, higher education, AI-powered writing tools, natural language processing

Як цитувати

ГОЛУБ, Т. П., КОВАЛЕНКО, О. О., НАЗАРЕНКО, О. І., & ЖИГЖИТОВА, Л. М. (2025). АНАЛІЗ ВИКОРИСТАННЯ СЕРВІСІВ ШІ ДЛЯ ГЕНЕРУВАННЯ ТЕКСТУ У ВИЩІЙ ОСВІТІ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», (1), 25-31. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2025.1.4

Анотація

Надзвичайно стрімкий розвиток штучного інтелекту (ШІ) суттєво трансформував методи та принципи створення завдань і навчального матеріалу в освітній системі загалом і у вищій освіті зокрема. Інструменти на основі штучного інтелекту, такі як ChatGPT, Writesonic, Grammarly, Voicebooking і AI Studio, широко використовуються у формуванні завдань, академічному письмі, дослідженнях, узагальненні вмісту та генеруванні рішень. Ці інструменти використовують обробку природної мови (NLP) і алгоритми машинного навчання, щоб допомогти студентам і викладачам створювати добре структуровані високоякісні тексти, одночасно підвищуючи ефективність і продуктивність навчання.У статті представлено комплексний аналіз сервісів штучного інтелекту генерації тексту та їхнього застосування в сучасній вищій освіті. П’ять відомих інструментів штучного інтелекту були оцінені на основі їхніх характеристик, переваг і недоліків їхньої допомоги у створенні навчальних завдань. Проведено порівняльний аналіз їхньої ефективності у створенні зв’язного тексту, удосконаленні стилю письма, виявленні граматичних помилок, узагальненні наукових статей і покращенні доступності завдяки можливостям перетворенням тексту в мовлення.Огляд наукових джерел відображає нинішню наукову дискусію щодо сервісів генерування тексту на основі ШІ. Важливі теми, які вивчаються в них, включають те, як штучний інтелект може покращити академічне письмо, як він може запропонувати індивідуальний досвід навчання, а також етичні питання, включаючи конфіденційність даних, загрози плагіату та надмірну залежність від контенту, створеного ШІ. Навіть незважаючи на те, що інструменти на основі штучного інтелекту мають багато переваг, залишаються питання про те, як вони можуть вплинути на критичне мислення та академічну доброчесність студентів. Хоча інструменти на основі штучного інтелекту пропонують величезні вигоди та переваги, все ще існує проблема їхнього впливу на академічну доброчесність і навички критичного мислення.Щоб забезпечити етичне та успішне впровадження, навчальні заклади повинні створити чіткі правила відповідального використання штучного інтелекту та включити знання ШІ в навчальні програми, оскільки генерування тексту за допомогою штучного інтелекту продовжує розвиватися та прогресувати. Досліджуючи довгостроковий вплив штучного інтелекту на освіту та академічну доброчесність, ця стаття доповнює науковий дискурс щодо потенціалу технологій і труднощів впровадження їх у вищу освіту.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2025.1.4
PDF (English)

Посилання

Dempere, J., Modugu, K., Hesham, A., & Ramasamy, L. K. (2023). The impact of ChatGPT on higher education. Frontiers in Education, 8. https://doi.org/10.3389/feduc.2023.1206936.

Funa, A. A., & Gabay, R. a. E. (2024). Policy guidelines and recommendations on AI use in teaching and learning: A meta-synthesis study. Social Sciences & Humanities Open, 11, 101221. https://doi.org/10.1016/j.ssaho.2024.101221.

Lawasi, M. C., Rohman, V. A., & Shoreamanis, M. (2024). The use of AI in improving student’s critical thinking skills. Proceedings Series on Social Sciences & Humanities, 18, 366–370. https://doi.org/10.30595/pssh.v18i.1279.

Malik, A. R., Pratiwi, Y., Andajani, K., Numertayasa, I. W., Suharti, S., Darwis, A., & Marzuki, N. (2023). Exploring Artificial Intelligence in Academic Essay: Higher Education Student’s perspective. International Journal of Educational Research Open, 5, 100296. https://doi.org/10.1016/j.ijedro.2023.100296.

Mulaudzi, L.V., Hamilton, J. Lecturer’s Perspective on the Role of AI in Personalized Learning: Benefits, Challenges, and Ethical Considerations in Higher Education. J Acad Ethics (2025). https://doi.org/10.1007/s10805-025-09615-1.

Rudolph, J., Tan, S., & Tan, S. (2023). ChatGPT: Bullshit spewer or the end of traditional assessments in higher education? Journal of Applied Learning & Teaching, 6(1). https://doi.org/10.37074/jalt.2023.6.1.9.

Treve, M. (2024). Integrating Artificial Intelligence in Education: Impacts on student learning and innovation. International Journal of Vocational Education and Training Research, 10(2), 61–69. https://doi.org/10.11648/ j.ijvetr.20241002.14.

Wang, C. (2024). Exploring Students’ Generative AI-Assisted Writing Processes: Perceptions and Experiences from Native and Nonnative English Speakers. Technology Knowledge and Learning. https://doi.org/10.1007/ s10758-024-09744-3.

Werdiningsih, I., Marzuki, N., & Rusdin, D. (2024). Balancing AI and authenticity: EFL students’ experiences with ChatGPT in academic writing. Cogent Arts and Humanities, 11(1). https://doi.org/10.1080/23311983.2024.2392388.

Zhai, C., Wibowo, S., & Li, L. D. (2024). The effects of over-reliance on AI dialogue systems on students’ cognitive abilities: a systematic review. Smart Learning Environments, 11(1). https://doi.org/10.1186/s40561-024-00316-7.