ГЕЙМІФІКАЦІЯ НА УРОКАХ КИТАЙСЬКОЇ МОВИ ЯК МЕТОД ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ НАВЧАННЯ УЧНІВ
PDF

Ключові слова

гейміфікація, метод, китайська мова, ігрові елементи, ефективність, навчання учнів gamification, method, Chinese language, game elements, efficiency, school students’ learning

Як цитувати

СТРИГА, Е. В., & КУДЛАЙ, Ю. О. (2025). ГЕЙМІФІКАЦІЯ НА УРОКАХ КИТАЙСЬКОЇ МОВИ ЯК МЕТОД ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ НАВЧАННЯ УЧНІВ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», (1), 158-164. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2025.1.22

Анотація

У статті висвітлено питання застосування гейміфікації на уроках китайської мови як методу підвищення ефективності навчання учнів. Гейміфікація виконує важливу роль у вивченні китайської мови та робить освітній процес цікавим, інтерактивним і ефективним. Китайська мова вимагає запам’ятовування великої кількості ієрогліфів, тональної мови та граматичних конструкцій, які можуть здаватися складними для учнів. Використання ігрових елементів, таких як змагання, квести, нагороди та інтерактивні добавки, сприяє підвищенню мотивації, залученості та концентрації. Гейміфікація сприяє розвитку навичок читання, письма, говоріння та аудіювання, створення освітнього процесу більш природним і захопливим.Застосування ігрових елементів сприяють активному запам’ятовуванню та повторенню матеріалу, що покращує довготривале засвоєння знань. Організація групових ігрових завдань допомагають розвивати комунікативні навички та взаємодію між учнями.Серед популярних платформ, орієнтовані на вивчення китайської мови, виокрелено HelloChinese, ChineseSkill Decipher Chinese, Du Chinese, Qing Ting, Pinyin Chart, Chinese Writer, Skritter, Brainscape, The Chairman’s Bao та інші. Використання ігрових методів при вивченні китайської мови сприяє активній участі учнів, розвиває їхні комунікативні та аналітичні навички, а також допомагає засвоювати матеріал через практичну діяльність. Різні види ігор – від рольових і бізнес-симуляцій до організаційно-діяльнісних і дослідницьких – дозволяють враховувати вікові особливості школярів та ефективно досягати освітніх цілей. Використання ігрових технологій спонукає до навчання, розвиває креативне та критичне мислення, а також створює сприятливе середовище для опанування китайської мови, дозволяє учням здобувати інформацію через інтернет-ресурси, що підвищує якість навчання та інформаційну культуру учасників освітнього процесу. Інтеграція ігор до навчання китайської мови є потужним інструментом, що робить освітній процес більш динамічним і ефективним.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2025.1.22
PDF

Посилання

Амерідзе О. С. Крюкова Є. С. Гейміфікація навчання. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2019. № 67, Т. 2. С. 51-55.

Ткаченко О. Гейміфікація освіти: формальний і неформальний простір. Актуальні питання гуманітарних наук. 2015. Вип. 11. С. 303-309. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/apgnd_2015_11_45 (дата звернення: 11.02.2025).

Шелудченко С. Б., Корень А. М. Інструменти гейміфікації як мотиватор при навчанні англійської мови. Академічні студії. Серія «Педагогіка», Вип. 2, 2024. С. 44-50.

Anderson C. A. Gaming and Motivation: How Games Encourage and Engage Students. Educational Technology. 2018. 55(5), 23-30.

Bower. M. Design of Technology-Enabled Learning Environments: A Model and Framework. Springer. 2017. 455 p.

Cheng L. Gamification in Chinese Language Education: Opportunities and Challenges. Journal of Language Teaching and Research. 2019. 10 (1), 87-98.

Deterding, S., Dixon, D., Khaled, R., & Nacke, L. (2011). From Game Design Elements to Gamefulness: Defining «Gamification». Paper presented at the 15th International Academic MindTrek Conference, Tampere. Pp. 9-15. http://dx.doi.org/10.1145/ 2181037.2181040.

Huang J. Technology-Enhanced Language Learning: A Case Study on Chinese Language Acquisition. Journal of Educational Computing Research. 2018. 56(4), 512-533.

Salen, K., Zimmerman E. (2003). Rules of Play: Game Design Fundamentals. Cambridge: «Teaching Chinese as a Foreign Language: Theories and Practices». URL: http://www.cheng-tsui.com/ (дата звернення: 01.02.2025)

Wang T. Integrating Cultural Elements in Chinese Language Learning through Digital Games. International Journal of Educational Technology. 2019. 20 (2), 99-112.

Werbach K. For the Win: How Game Thinking Can Revolutionize Your Busi. Philadelphia, 2012. 148 р.