ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ
PDF

Ключові слова

комунікативність, професійна комунікація, спілкування, комунікативна компетентність, майбутній учитель фізичної культури нової української школи, формування комунікативної компетентності communicativeness, professional communication, communication, communicative competence, future physical education teacher of the new Ukrainian school, formation of communicative competence

Як цитувати

КЛІШ, І. С., ДЕНИСЕНКО, Н. Г., МИТЧИК, О. П., & СЕВЕРІНА, Л. Є. (2025). ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», (1), 44-51. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2025.1.7

Анотація

В умовах реформування шкільної освітньої системи важлива роль належить професійності вчителя в цілому й зокрема вчителя фізичної культури. Успішність педагогічної діяльності сучасного вчителя залежить від здатності налагоджувати конструктивну професійну комунікацію та взаємодію зі всіма учасниками освітнього процесу.Звідси очевидною є актуальність проблеми формування комунікативної компетентності вчителя фізичної культури Нової української школи. У статті комунікативна компетентність розглядається як складова професійної компетентності майбутнього педагога та показник педагогічної майстерності.Метою статті є визначення особливостей формування професійної компетентності в майбутніх учителів фізичної культури Нової української школи. Методи дослідження: аналіз, синтез, узагальнення.Комунікативну компетентність потрактовано як здатність учителя фізичної культури ефективно використовувати вербальні та невербальні засоби спілкування для досягнення педагогічних цілей, організації навчально- виховного процесу, підтримки позитивного емоційного клімату й налагодження взаємодії з учнями, колегами та батьками. Акцентовано увагу на усвідомлене інтегративне розуміння здобувачами освіти понять «спілкування» та «комунікативність». Визначено особливості формування комунікативної компетентності а майбутніх учителів фізичної культури НУШ: врахування специфіки змісту та функцій навчальної дисципліни «фізична культура» в новій українській школі; системності та неперервності досліджуваного процесу. Проаналізовано роль пропедевтичної практики з професійної комунікації вчителя фізичної культури в закладах загальної середньої освіти, яка забезпечує єдність навчання та практичної підготовки здобувачів освіти. Подальшого дослідження потребує розробка методики та інструментарію діагностики сформованості комунікативної компетентності в майбутніх учителів фізичної культури НУШ.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2025.1.7
PDF

Посилання

Гавриляк Л.С. Комунікативна компетентність як складова професійної підготовки сучасного фахівця. Науковий журнал «ΛΌГOΣ. Мистецтво наукової думки». №3. 2019. С.70-73.

Грибан Г., Мичка І., Гарлінська А., Солодовник О., Чайка Ю., Пилипчук П., Денисовець А. Формування комунікативної компетентності вмайбутніх учителів фізичної культури під час освітнього процесу. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Випуск 4 (149). 2022. С. 43-46.

Інструкція щодо організації практичної підготовки здобувачів вищої освіти Галузь знань: 01 Освіта/Педагогіка Спеціальність: 014 Середня освіта (Фізична культура) Предметна спеціальність: 014.11 Середня освіта (Фізична культура) Освітня кваліфікація: Бакалавр освіти (за предметною спеціальністю «Фізична культура») Професійна кваліфікація: Вчитель закладу загальної середньої освіти. URL: http://lpc.in.ua/

Нестеренко Л., Кучерова О. Визначення компонентів комунікативної компетентності.науково-педагогічних працівників. Актуальнi питання гуманiтарних наук. Вип 40, том 2. 2021. С.261-266

Скоромна М., Шарапова Г. Професійно-педагогічне спілкування як основа професійної діяльності майбутнього вчителя початкових класів. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка». 2023. № 48. С. 189-193.

Стасенко О. А. Формування професійної компетентності майбутніх учителів фізичної культури як запорука успішної педагогічної діяльності. Вісник Запорізького національного університету. Філологічні науки. № 1. 2021. С. 242-247.

Хома Тетяна, Кевпанич Василь. Комунікативна компетентність як складова педагогічної майстерності майбутніх учителів фізичної культури. Матеріали 77-ої підсумкової наукової конференції професорсько-викладацького складу факультету здоров’я та фізичного виховання ДВНЗ «Ужгородський національний університет». Уклад. д. пед. н. Стеблюк С.В., 27-28 лютого 2023 року. Ужгород, 2023. С.142-146.

Axiological Aspect of Professional Training of Future Pedagogues / V. Z. Antoniuk, N. I. Alendar, O. S. Bartkiv, O. V. Honcharuk, O. L. Durmanenko. Revista geintec-gestao inovacao e tecnologias. Scop us. Vol. 11. No. 4 (2021). P. 2481–2492. DOI: https://doi.org/10.47059/revistageintec.v11i4.2296 ISSN: 2237-0722