ОЛІМПІЙСЬКА ОСВІТА: СУЧАСНИЙ ОЛІМПІЙСЬКИЙ РУХ І СИМВОЛІКА ЯК МІЖНАРОДНИЙ СОЦІАЛЬНИЙ ФЕНОМЕН
PDF

Ключові слова

Олімпізм, Олімпійська хартія, олімпійська освіта, Міжнародний олімпійський комітет, символи, атрибутика, вогонь, медалі, гімн Olympism, the Olympic Charter, Olympic education, International Olympic Committee, symbols, attributes, flame, medals, anthem

Як цитувати

ІЩУК, О. А., ІВАНЮК, О. А., РОМАНЮК, В. П., & МИТЧИК, О. П. (2025). ОЛІМПІЙСЬКА ОСВІТА: СУЧАСНИЙ ОЛІМПІЙСЬКИЙ РУХ І СИМВОЛІКА ЯК МІЖНАРОДНИЙ СОЦІАЛЬНИЙ ФЕНОМЕН. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», (1), 32-37. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2025.1.5

Анотація

У статті розглядається олімпійська освіта як важливий компонент формування моральних і фізичних ціннос- тей молоді. Аналізується сучасний олімпійський рух, його значення у розвитку міжнародного співробітництва та популяризації здорового способу життя. Особлива увага приділяється символіці Олімпійських ігор, як відо- браженню ідеалів миру, єдності та рівності. Олімпійський рух авторами розглядається як соціальний феномен, що впливає на глобальні процеси, об’єднуючи нації та сприяючи культурному обміну.У статті висвітлено всі аспекти олімпійської символіки, які використовує Міжнародний олімпійський комітет для популяризації олімпійських ідеалів в усьому світі. Авторами обґрунтовано, чому саме дані визначення засто- совуються в процесі олімпійської освіти, яка повною мірою відповідає вимогам суспільства й робить значний внесок у розвиток сучасної цивілізації.Охарактеризовано важливу роль олімпійської освіти: її сучасний олімпійський рух і символіку, як міжнарод- ний соціальний феномен. У статті розглянуто поширення знань про Олімпійські ігри, олімпійський рух та Олім- пізм, які почали розвиватись у світі в середині 70-х років XX ст. Для поширення знань про олімпійський рух й Олімпізм, за рекомендацією Міжнародної олімпійської академії, національні олімпійські академії здійснюють велику роботу з організації олімпійської освіти. Встановлено, що реалізація основних принципів і закономірностей функціонування олімпійського руху, викла- дених в Олімпійській хартії, проводиться через Національні олімпійські комітети. До системи установ, через які здійснюється виконання основних завдань Національних олімпійських комітетів, входять національні та регіо- нальні олімпійські академії в Україні. Розкрито, що сучасний олімпійський рух і його символіка виступають важливими інструментами для форму- вання громадянської свідомості, розвитку культурних зв'язків і зміцнення миру в світі.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2025.1.5
PDF

Посилання

Булатова М.М., Бубка С.Н., Платонов В.М. Олімпійський спорт у системі гуманітарної освіти: навчальне видання. Київ : Перша друкарня, 2019. 912 с.

Булатова М. М. Олімпізм як універсальна концепція виховання та освіти молоді. Фізичне виховання в школі. № 1 (51), 2008. С. 40– 43.

Булатова М.М. Олімпійська освіта: Мет. реком-ії під-ні каф. олім-го та проф-го спорту НУФВіС України. Київ : 2002. 32 с.

Боднар А. О. Аналіз стану реалізації олімпійської освіти у загальноосвітніх навчальних закладах України. Сучасні проблеми фізичного виховання спорту та здоров'я людини: збірник наукових праць. Кам'янець- Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Державний навчальний заклад «Придністровський державний університет імені Т. Г. Шевченка». 2012. Вип. 3. С. 39–42.

Бріскін Ю.А. Президенти міжнародного олімпійського комітету, їх роль в розвитку олімпійського спорту. Олімпійський спорт. Львів, 2018. 36 с.

Платонов В. М. Енциклопедія олімпійського спорту. Київ : Олімпійська література, 2005. 464 с.

Єрмолова В.М. Олімпійська освіта: теорія і практика: навч. посіб. Київ, 2011. 335 с.

Карабанова Н. C., Карабанов А. Г., Савчук С. І., Білера М. О. Сучасний олімпійський рух і символіка – головний фактор олімпійської освіти. Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Фізичне виховання і спорт. 2016. Вип. 23. С. 19-24.

Радченко Л. О., Єрмолова В. М., Кроль І. М. Олімпійська освіта – складова національної системи освіти. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. 2024. Серія 15, (12(185), С.162-165. https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2024.12(185).34

Топчієва, Г. О. Олімпійська освіта в процесі занять фізичною культурою і спортом. Проблеми та перспективи і напрями розвитку сучасного спорту: актуальні питання теорії та практики : збірник тез I Всеукраїнської науково-практичної конференції. Харків : ХДАФК, 2023. С. 187-189.

Daria Okun, Svitlana Stadnyk, Larysa Taran, Vladyslav Rozhkov, Maksym Mishyn, & Lubov Karpets. (2024). Olympic education as an object of scientific analysis based on international scientometric databases Scopus and Web of Science. Slobozhanskyi Herald of Science and Sport, 28(3), 131-147. https://doi.org/10.15391/snsv.2024-3.005