РОЛЬ УПРАВЛІННЯ ТА ЛОГІСТИКИ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ТРЕНЕРА-ВИКЛАДАЧА
PDF

Ключові слова

управління, логістика, професійна діяльність, майбутній тренер-викладач management, logistics, professional activity, future trainer-teacher

Як цитувати

ПАНЮК, Т. П. (2025). РОЛЬ УПРАВЛІННЯ ТА ЛОГІСТИКИ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ТРЕНЕРА-ВИКЛАДАЧА. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», (1), 66-70. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2025.1.10

Анотація

Сьогодні окрім навчальної і тренувальної діяльності тренер-викладач повинен передбачати і визначати тенденції розвитку фізичної культури і спорту, володіти знаннями з сервісного обслуговування, транспортування спортивного інвентарю (спорядження), організовувати переїзди та розміщення спортсменів у готелях чи тренувальних базах, які забезпечуються шляхом оволодіння професійними компетенціями під час вивчення основ управління та логістики. Статтю присвячено вивченню особливостей використання управління і логістики у професійні діяльності майбутніми тренерами-викладачами. Підкреслено важливість знань з управління і логістики у професійній тренерській діяльності. Проаналізовано теоретико-методичні аспекти підготовки тренерів у закладах вищої освіти. Охарактеризовано наукові підходи щодо визначення сутності поняття управління: класичний, системний, поведінковий, контингентний, кібернетичний, процесний, економічний та інноваційний. Узагальнено сутність поняття «управління». Визначено основні напрями управлінської діяльності тренера-викладача, а саме: планування та організацію навчального процесу; координацію діяльності учнів (спортсменів); оцінку та контроль; педагогічний аспект; управлінські функції; взаємодію з батьками (для молодших учнів); професійний розвиток. Охарактеризовано наукові підходи щодо визначення сутності поняття логістика: традиційний, системний, інтегрований, підхід через управління, через сталий розвиток, як окрему послугу. Узагальнено сутність поняття «логістика». Визначено основні аспекти значення логістики у роботі тренера-викладача, що включають: організацію навчально-тренувального процесу; матеріально-технічне забезпечення; логістику поїздок та проведення змагань; комунікацію та координацію; використання сучасних цифрових технологій для моніторингу й управління спортивною діяльністю. Підкреслена важлива роль управління та логістики у професійній діяльності тренера-викладача, оскільки вони забезпечують ефективну організацію навчально-тренувального процесу, раціональний розподіл ресурсів та досягнення високих спортивних результатів.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2025.1.10
PDF

Посилання

Вчення про управління. Наука управляти: з історії менеджменту. Хрестоматія / упоряд. І. О. Слєпцов. К. : Либідь, 1993. 304 с.

Гоголь Т. В. Методологічні підходи формування логістичної компетентності у майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту. Науковий вісник Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії імені Тараса Шевченка. Серія: Педагогічні науки. Кременець : ВЦ КОГПА імені Тараса Шевченка, 2022. Випуск 14. С. 18-28.

Дубревський Ю. М. Актуальність підготовки майбутніх фахівців фізичного виховання і спорту до формування управлінської компетентності. Педагогіка і психологія. № 9, 2012. С. 39-43

Колчинський С. Я. Я – тренер. Київ : Здоров’я, 1974. 127 с.

Крикавський Є. В. Логістика : навчальний посібник. Львів : Вид-во Держ. у-ту «Львівська політехніка», 1999. 264 с.

Павлюк Є. О. Професійне становлення майбутніх тренерів-викладачів у процесі фахової підготовки : монографія. Хмельницький : ХНУ, 2016. 190 с.

Поручинська І. В., Поручинський В. І., Слащук А. М. Роль логістики у проведені масових спортивних подій. Економічний вісник НТУУ «Київський політехнічний інститут». № 23, 2022. С. 166-170.

Смирнов І. Г. Логістика: просторово-територіальний вимір : монографія. К. : ВГЛ Обрії, 2004. 335 с.

Хвищун Н. В. Сутність поняття «логістика»: ретроспективний аналіз. Ефективна економіка. 2012. № 11. С. 43-44.

Фандєєва А. Є. Теоретичні положення стратегічного управління людськими ресурсами. БІЗНЕС ІНФОРМ. № 11, 2012. С. 230-233