ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ ОНЛАЙН-ЗАНЯТТЯ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ
PDF

Ключові слова

дистанційне навчання, цифрова грамотність, онлайн-заняття, «цифрове» покоління, платформа Canva, структура й етапи заняття, інтерактивні вправи distance learning, digital literacy, online class, «digital» generation, Canva platform, structure and stages of class, interactive exercises

Як цитувати

БАКАЛЕНКО, І. М., & КРАВЧЕНКО, Ю. В. (2025). ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ ОНЛАЙН-ЗАНЯТТЯ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», (1), 86-92. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2025.1.13

Анотація

Пандемія та повномасштабне вторгнення росії в Україну суттєво вплинули на різні сфери нашого життя. Не залишилась осторонь й система освіти, яка зазнала змін: зміна форми надання освітніх послуг (офлайн на онлайн), пошук нових методів, прийомів, технологій та засобів для організації та проведення занять. Дистанційна форма навчання змусила педагогів опановувати цифровий простір й активно використовувати онлайн-інструменти в освітньому процесі. Підготовка онлайн-заняття для інокомунікантів передбачає, насамперед, врахування двох складових: технічну (наявність інтернет-зв’язку та сучасних гаджетів у студентів) та методико-теоретичну (підготовку матеріалів, рівень володіння мовою, забезпечення навчально-методичною літературою та матеріалами для контролю й перевірки знань студентів). Зауважимо, що основною метою дистанційних занять з української мови як іноземної є розвиток та удосконалення комунікації здобувачів вищої освіти в різних сферах життя. Для мотивації інокомунікантів до навчання викладачі активно використовують інформаційно-комунікаційні технології та сучасні дидактичні засоби.Особливість інтерактивного онлайн-заняття обумовлена не лише його структурою, а й підтриманням уваги та інтересу студентів. Практичний досвід використання викладачами адаптованих навчальних матеріалів електронного підручника з української мови як іноземної, створеного на платформі Canva, засвідчив їх ефективність та результативність щодо засвоєння знань й отримання необхідних навичок здобувачами вищої освіти.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2025.1.13
PDF

Посилання

Зозуля І. Є. Особливості методики викладання граматики української мови як іноземної. Актуальні проблеми викладання української мови як іноземної: матеріали міжнар. наук.-практ. конф., м. Біла Церква, 19 квітня 2019 р. Біла Церква, 2019. С. 24–27. URL: https://ir.lib.vntu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/25887/Zozylia_2019T1.pdf?sequence=1&isAllowed=y (дата звернення 30.03.2025).

Коновальчук Н. О. Українська мова як іноземна. Морфолого-синтаксичний курс (рівень В 1) : електронний підручник для студентів-іноземних громадян І–ІІ курсів спеціальності «222 Медицина», «221 Стоматологія», «226 Фармація», навчання англійською. Змістові блоки 10–11 (уроки № 10–11). Запоріжжя : ЗДМФУ, 2024. 194 с.

Перцова І. Структура навчального заняття з української мови як іноземної. International Science Journal of Education & Linguistics. 2022. Vol. 1, No. 4. P. 54–60. DOI: 10.46299/j.isjel.20220104.04. URL: https://isg-journal.com/isjel/article/download/99/79 (дата звернення 27.03.2025).

Степаненко О. К., Ланова Т. В., Матусевич Л. М. Сучасні методики вивчення української мови як іноземної. Науковий вісник ДДПУ імені Івана Франка. Філологічні науки (мовознавство). Слов’янськ, 2022. № 18. С. 73–77. URL: https://surl.li/qrlzxf (дата звернення 20.03.2025).