Анотація
У світовій практиці активно розвивається академічне підприємництво. Однак його інтеграція в національний освітній простір вимагає обґрунтування теоретичних основ, вивчення передового досвіду відомих університетів та підготовки викладачів для його впровадження. Обґрунтування теоретичних основ академічного підприємництва, визначення та характеристика термінів, що складають концептуально-категоріальне поле академічного підприємництва, дозволяє синхронізувати його зміст з міжнародними стандартами. У статті висвітлено наукову літературу, яка визначає поняття «готовність». Обґрунтовано, що чітке визначення сутності готовності науково- педагогічних працівників до академічного підприємництва необхідне для прийняття стратегічних рішень в освітній політиці, розвитку підприємницької культури в університеті, створення середовища, відкритого для інновацій. Розглядаючи сутність академічного підприємництва, функції, що виконуються під час його реалізації, та враховуючи результати попередніх наукових досліджень зроблено висновок про те, що готовність науково-педагогічних працівників до академічного підприємництва слід трактувати як особистісно-функціональну систему, що охоплює цінності та установки, переконання, мотиви, інтереси та потреби, інтелектуальний та творчий потенціал науково-педагогічних працівників, інноваційне мислення, систему знань, умінь та навичок, особистісних якостей, які в сукупності складають основу для особистісної та професійної реалізації та досягнення підприємницького успіху в академічному середовищі. У структурі готовності науково-педагогічних працівників до академічного підприємництва слід виділити такі компоненти: мотиваційний, когнітивний, діяльнісний та особистісний. Обґрунтування сутності та дослідження основних характеристик мотиваційного, когнітивного, діяльнісного та особистісного компонентів у структурі готовності науково-педагогічних працівників до академічного підприємництва віднесено до перспектив подальших наукових досліджень.
Посилання
Бірук Н. П. Професійно-творчий розвиток особистості педагога-дослідника в умовах діяльності науково-педагогічної школи: дис. канд. пед. наук: 13.00.04. Житомирський державний університет імені Івана Франка. Житомир, 2021. 217 с.
Зінькова І. І. Педагогічні умови формування підприємницької культури майбутніх фахівців сфери послуг і туризму: дис. канд. пед. наук: 13.00.04. ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника». Івано-Франківськ, 2020. 289 с.
Кінах Н. В. Теоретико-методичні засади формування професійно-педагогічного підприємництва учителя початкової школи в умовах неперервної освіти: дис д. пед. наук: 13.00.04. Волинський національний університет імені Лесі Українки; Хмельницький національний університет. Луцьк – Хмельницький, 2022. 556 с.
Максименко С. Д. Психологія в соціологічній та педагогічній практиці: методологія, методи, програми, процедури: навчальний посібник. Київ: Наукова думка, 1999. 254 с.
Меняйло В. І. Теоретичні і методичні засади підготовки майбутніх докторів філософії до дослідницько- інноваційної діяльності: дис. д. пед. наук: 13.00.04. Запорізький національний університет. Запоріжжя, 2020. 756 с.
Нечепоренко М. А. Формування готовності майбутніх учителів іноземних мов до професійно-особистісного саморозвитку: дис. канд. пед. наук: 13.00.04. Вінницький національний аграрний університет; Тернопільський державний університет імені Володимира Гнатюка. Вінниця – Тернопіль, 2019. 290 с.
Остапенко А. С. Розвиток методичної компетентності вчителів технологій в системі післядипломної освіти: дис. канд. пед. наук: 13.00.04. Українська інженерно-педагогічна академія. Харків, 2021. 298 с.
Попова Л. М. Формування готовності майбутніх учителів до іншомовної професійної комунікації у початковій школі: дис. канд. пед. наук: 13.00.04. Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Київ, 2021. 323 с.
Смолюк А. І. Професійний саморозвиток майбутніх учителів початкової школи в освітньому середовищі педагогічного коледжу: дис. канд. пед. наук: 13.00.04. Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Київ, 2017. 240 с.
Slaughter S., Leslie, L. Academic Capitalism: Politics, Policies, and the Entrepreneurial University. Baltimore, MA: The Johns Hopkins University Press, 1997. 276 p.